Referat fra styremøte 06.03.2012 |
Sted: Bydalen Allé 34 Frafall: Henrik Holmquist
Nye saker:
1. Planlegging av årsmøte/valg
Styre møter kl. 1800 på Bryggeriet for å ordne i stand: alle Kjøpe inn og levere blomster til Morten K. og Espen R. som takk for pløying: Marianne Skrive ut medlemslister og regnskap + purre revisor: Ole-Henrik Kjøpe 4 kasser øl og 1 kasse brus av Rune W tirsdag kveld: Marianne Kjøpe druer, snacks og sitroner: Anette
Presentere saker på møtet (litt endring fra sist møte): Innkalling og møteleder: Anette Lese årsmelding: Maya Regnskap: Ole-Henrik Trær: Marianne Skilt/bilder: Bodil Trafikk/utbygging: Hendrik Referent: Maya
Marianne har takket ja til å være ny leder. Valgkomiteen har fått tak i ny nesteleder til styret og 4 nye medlemmer til grillkomiteen, der både Liss og Rania har ønsket å trekke seg.
Saker vi vil ”lufte” på årsmøtet: Er det stemning for å oppdatere og trykke nye Bydalsbøker? Styret foreslår at det i så fall blir opprettet en bokkomité. Vi kan søke midler til nye bøker fra LSU. Forslag fra styret om å ta nye bilder til en eventuell ny utgave med bilder fra de ulike sosial arrangementene i Bydalen gjennom året; juletrefesten, grillfesten, dugnad, skøytedag osv. Oppfordre bydalsbeboerne til å dele bilder de har tatt fra Bydalen på facebook.
Status i forhold til fordeling av ansvar på styremøte 09.02.2012:
Ansvarsfordeling årsmøte: Booke Gjærhuset: Anette - utført Søke om ambulerende skjenkebevilling: Anette - utført Vekslepenger: Ole Henrik Projektor (låne av Jones): Henrik – Anette minner han på Skrive årsmelding: Maya - utført Skrive om juletrefest, dugnad og lille juleaften til årsmelding: Ole Henrik - utført Skrive møteinnkalling snarest. Sende ut til alle i styret: Maya - utført Printe ut og dele ut møteinnkalling til alle hus innen 1.mars: alle - utført Rodefordeling for utdeling av innkalling: Ole H – utført Revidere regnskap: Ole H (Leder må signere kvitteringer) - utført Sy sammen powerpoint presentasjon: Anette – holder på
Ansvarsfordeling valg: Hjelpe Helene i valgkomiteen: Anette - utført Sende mail til alle komiteene for å spørre om de trenger nye medlemmer: Anette - utført
Forslag til innslag på møtet: Spørre Tore Solbakken i kommunen om han vil snakke om trærne i Bydalen Allé. Ansvar for å spørre og bestemme gave: Marianne - Har spurt, men har ikke fått svar enda.
OPPFØLGING AV GAMLE SAKER:
1. Økonomi
Fra styremøte 18.10.11:”Skifte av bank”: Siste oppdatering: Nordea kommer til å legge på gebyrer, men har ikke gjort det enda. Vi venter med å skifte bank til det skjer.
2. Reguleringsplaner, trafikk, utbygging og div. "Hull i og ustabil asfalt" Det er mange store, dype hull i asfalten i Bydalen Allè og det mangler fortsatt ett siste lag med asfalt. I tillegg er veibanen svært ujevn og det mangler gatelys i Albert Torps vei. Styret vil ta dette opp med kommunen. Ansvar: Trafikk-komiteen: Henrik/John
Oppdatering 09.02.12: Trafikkomiteen har ikke gjort noe med saken enda. Asfalteringen blir utsatt til våren når snøen er borte. Henrik vil undersøke med gatelys nå. (Siste: OleH rapporterer dette samtidig med manglende lys under Brua)
Siste oppdatering: Kommunen har vært og tettet igjen de største hullene med asfalt, men har latt flere mindre står igjen.
”Vandring i Bydalen” Styret vil, etter inspirasjon fra Lokalsamfunnsutvalget, invitere alle beboerne til en vandring der vi går gjennom alle gatene i Bydalen for å sjekke hvor det mangler lys, er uoversiktlig på grunn av hekker osv. Vi ser for oss at dette kan være en sosial ”happening” der også barna kan være med. Vi vil invitere til slike vandringer to ganger om året, i november og i mai/juni. Vandringen vil bli annonsert på hjemmesiden og på facebook. Ansvar: Ole-Henrik og Anette (tar tak i dette når det nærmer seg) Fra styremøte 18.10.11:
”Rydde i brev og dokumenter”: Anette og Ole Henrik er godt i gang. Flere dokumenter ligger nå tilgjengelige for alle i mappene på hjemmesiden vår.
”Trafikktelling”: Siste oppdatering: Vi avventer trafikktelling. Nå er det flere biler med stor fart som virkelig bekymrer! Vi må jobbe forå få satt opp en sjikane til! Ansvar: Trafikk-komiteen: Henrik/John
3. Fysisk utemiljø
Fra styremøte 09.02.12
”Lyset har gått under brua: Vi rapporterer dette inn på kommunen sin nettside. Ansvar: Ole Henrik” Oppdrag utført. I tillegg meldte Marianne fra til Servicetorget om at lysene var gått, både under brua og i svingen ved Bryggeriet.
Fra styremøte 24.11.12 Søknad om midler til miljøtiltak til Lokalsamfunnsutvalget: Vi er tildelt kr. 20 000,- fra Lokalsamfunnsutvalget. Se vedlagt søknad. Grunnen til at vi fikk pengene er at Bydalen Vel har vist stor dugnadsvilje og er en aktiv forening! Styret prioriterer innkjøp/investeringer, og må samarbeide med lekeplasskomiteen i forbindelse med organisering av dugnaden til våren. (Leken ”Virvel” er oppbevart i garasjen til Anette). Kvitteringer for investeringene leveres utvalget.
4. Fest og andre sosial aktiviteter
Fra styremøte 09.02.12
”Skøytedag Dersom isen holder, blir det skøytedag på Wiesebanen søndag 4.mars med salg av pølser/toddy. Rolf Petter i Skøytekomiteen har innkalt til forberedelsesmøte for skøytekomiteen og styret tirsdag 28/2 kl 20.00 på Bryggeriet. Anette booker Bryggeriet” Isen holdt ikke. Skøytedagen ble derfor avlyst.
Fra styremøte 24.11.11:
”Bok og velkommen til nye innbyggere” Vi har fått flere nye naboer i løpet av høsten. Vi fordeler husene mellom oss og tar kontakt med dem etter nyttår for å informere om Bydalen Vel, kontingenten og dele ut boka vår. Ansvar: Alle
Oppdatering: Styret vet om 7 hus som vi fordeler mellom oss. Vi vil oppsøke disse i forbindelse med utsendelsen av innkalling til årsmøtet i begynnelsen av mars.
Siste oppdatering:Vi finner ikke igjen bøkene. Saken blir utsatt til vi finner de eller til det eventuelt blir trykket opp nye bøker.
Fredrikstad 07.02.12 Maya Bergset referent |
Grasrotandelen
Gi din støtte til BYDALEN VEL gjennom Grasrotandelen!