Fredrikstad kommune Skriv ut

Fredrikstad kommune

Serviceleder Ingrid Trømborg

Postboks 1405

1602 FREDRIKSTAD

 

19. oktober 2003

 

MANGLENDE KOMMUNIKASJON OG SERVICE.

Jeg viser til stikkordmessig orientering jeg har gitt om den vanskelige og tilsynelatende ørkesløse kommunikasjon med Teknisk drift i flere sammenhenger. Som jeg har nevnt gjelder dette bl.a. særlig de problemer vi har hatt med å få tilsynelatende enkle og bagatellmessige utbedringer gjort på Wiesebanen, hvorav en god del har vært forårsaket av kommunens driftsavdeling selv.

 

Med den siste tilbakemelding vi fikk fra virksomhetsleder Gjølstad 17.10. (kopi vedlagt) er begeret nå fullt fra vellets styres side, og jeg vedlegger kopi av mitt brev til virksomhetslederen i dag.

 

Jeg sender deg kopi fordi det er helt uakseptabelt, og Fredrikstad kommune kan ikke være bekjent av at kommunale etater og deres ledere håndterer henvendelser fra beboere, velforeninger m.v. på denne måten. Håper du vet hvem som er rette til å ta tak i dette..

 

Vi understreker at dette ikke er et spørsmål om "å få mye penger av kommunen" - vi har jo sett oss nødt til å måtte bekoste en vesentlig del av utbedringene som egentlig burde være kommunale oppgaver selv. Det det her er snakk om er en fullstendig mangel på engasjement og tilsynelatende vrang vilje fra virksomhetslederens side til å gjennomføre tiltak han lover i det ene øyeblikket, hvoretter han enten utsetter det eller trekker det tilbake i neste øyeblikk.

 

 

Med vennlig hilsen

 

John L. Jones

Leder, styret Bydalen Vel

 

P.S.

Saksmappen med korrespondanse og kommunikasjon med Gjølstad er nå kommet opp i snart en kilo, så jeg skal ikke plage deg med å sende deg kopier av alt dette, men jeg tar det gjerne med dersom du ønsker å kikke på det - f.eks. i forbindelse med vårt neste møte i Servicerådet.